آس ناس

آس ناس

در بازي آس ناس طراحي مجموعه كارت ها ساده و تنها متشكل از ? نوع كارت داراي پس زمينه متفاوت براي بوجود آوردن ??-?? كارت بوده است. كارت هاي بازي در ابعاد مستطيل شكل و در اندازه ? در ? سانتيمتر بوده است. همانند بازي گنجفه نقش و نگار كارتها با دست نقاشي و طراحي مي شدند كه البته بعدها از نوعي تكنيك كلاژ نيز براي چاپ تصاوير استفاده شده است. نكته جالب اينكه بر روي كارت ها هيچگونه عنواني درج نميشده است كه البته با توجه به رنگ پس زمينه و تصوير براي بازيكنان قابل شناسايي بوده است.

معني ناس هم در عربي و هم در پارسي به معني مردم يا نوع مردم بوده است كه به طور كل اس ناس به معني يك سري از افراد معني مي دهد همانطور كه تصاوير كارت ها نيز افراد و رده هايي را از طبقات مختلف جامعه به نمايش مي گذارد. كارتهاي بازي شامل:

آس (كه معمولا با تصاوير شير و ماه و يا شير و اژدها در حال نبرد مشخص مي شده است)

شاه (معمولا در حالت نشسته بر تخت و يا سوار بر اسب به تصوير كشيده مي شده است)

بي بي (اغلب در حالت نشسته و يا در حالتي كه يك نوزاد را در آغوش دارد مشخص مي گشته است)

سرباز (به طور مشخص تصوير يك سرباز را شامل مي شده است)

لكات (با تصوير يك دختر رقاص و يا يك جفت دختر رقاص در حال رقص و يا موزيسين مشخص مي شده است)

البته علاوه بر اين تركيب انواع ديگري كه شامل تصاوير گل ها و يا تصاوير شهوتناك مي شده است نيز وجود داشته است.

تاريخچه بازي آس ناس به قرن ?? ميلادي مربوط مي شود و در طول اين دوران ها اين بازي همواره در كنار بازي گنجفه وجود داشته است. در گزارشات ژنرال Murdoch Smith در ???? ميلادي به رواج كارت بازي نوع اروپايي و جايگزيني آن با آس ناس اشاره شده است. همچنين با مونوپول شدن تجارت خارجي در سال ???? نوعي قوانين انحصاري براي واردات و توليد كارت هاي بازي شكل گرفت و شركت بريتانيايي De La Rue عهده دار توليد ورق هاي بازي گشت كه به عرضه كارت هايي با تصاوير مرتبط با تاريخ ايران منجر گشت. امروزه كارت هايي مربوط به قرن ?? ميلادي و با طراحي سبك قديمي از اين بازي در موزه ها نگهداري مي شوند. در سال ???? شخصي با نام Edmond Hoyle مدعي شد كه اين بازي الهام بخش و مبناي ساخت بازي پوكر بوده است.

 

 

 

 

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

نكاتي كه در انتخاب پرده اهميت دارد؟

cc0_p1.jpg

يكي از مهم ترين اركان چيدمان خانه هاي ايراني پرده است كه هميشه خانم ها به آن توجه ويژه اي داشته و دارند.

پرده عنصر اصلي در طراحي دكوراسيون داخلي منزل بوده و مي تواند تركيبي از رنگ ها و مدل هاي گوناگوني را به تناسب ساختمان و وسايل منزل داشته باشد.

انتخاب درست پرده از لحاظ رنگ، مدل و جنس پارچه و تناسب آن با ساير لوازم منزل جلوه بسيار زيبايي به خانه شما مي دهد. در اين مقاله قصد داريم به بررسي نكات مهمي كه هنگام انتخاب پرده بايد مد نظر قرار دهيد، بپردازيم.

از آن جايي كه امروزه افراد با كمبود وقت مواجه هستند ديگر مانند گذشته زمان كافي براي خريد كردن نداشته و اكثر كارهاي خود را از طريق اينترنت و فضاي مجازي انجام مي دهند. از اين رو ما در وب سايت آقاي پرده شرايطي را فراهم كرده ايم كه شما بتوانيد تنها از طريق تماس يا پيام با كارشناسان فروش ما ارتباط بگيريد؛ تيم مشاوره ما به منزل يا محل كار شما مراجعه مس كنند و شما مي توانيد با نمونه پارچه هاي مختلف آشنا شده و از پيشنهادات و راهنمايي هاي تيم حرفه اي و باتجربه آقاي پرده استفاده كنيد.

ubic_p2.jpg

نكته اي كه بايد هميشه در انتخاب پرده به آن دقت داشته باشيد اين است كه پرده اي كه مي خواهيد انتخاب كنيد بايد با چيدمان و دكوراسيون خانه شما همخواني داشته باشد.

انتخاب مدل و رنگ پرده نشان دهنده حال هواي منزل شما و ساكنان آن است؛ پس تا آن جا كه ممكن است و با ساير عناصر دكوراسيون منزل شما همخواني درد، از مدل هاي شاد و رنگ هاي روشن استفاده كنيد. در ادامه به 10 نكته طلايي كه حين انتخاب پرده بايد به آن ها توجه كنيد، مي پردازيم:

1-اندازه گيري پرده نياز به تخصص دارد و اگر شما تجربه اين كار را نداريد حتما از افراد حرفه اي استفاده كنيد. زيرا ابعاد پرده در اجرا به شدت مهم است و ابعاد درست زيبايي پرده را دو چندان مي كند.

2-اگر احساس مي كنيد كه تعداد پنجره هاي منزل شما كافي نيست، حتما از پرده هايي با جنس تور و حرير استفاده كنيد تا نور كافي در منزل داشته باشيد. هنگام خريد پرده پذيرايي اگر به سراغ پارچه هاي توري يا حرير مي رويد به كيفيت پارچه دقت داشته باشيد؛ چرا كه اين پارچه ها درجه بندي كيفي مختلفي دارند و پارچه هايي كه از الياف مصنوعي تشكيل شده اند كيفيت پايين تري داشته و مناسب اين فضا نيستند.

3-اگر پنجره هايي با ابعاد بزرگ داريد و نگران پوشيده شدن بخش زيادي از ديوارها هستيد، مي توانيد از تورهاي تقريبا هم رنگ ديوارها استفاده كنيد. در اين مورد نيز از تجربه افراد متخصص استفاده كنيد تا بهترين انتخاب را داشته باشيد.

4-فضاي داخلي منزل چهار ركن اساسي دارد؛ سقف، ديوار، كف و مبلمان. اما دقت داشته باشيد كه بهتر است در چيدمان نهايي يكي از اين عناصر را به عنوان عنصر اصلي و ساير عناصر را براي تقويت ديگر موارد در نظر بگيريد.

5-در انتخاب مدل پرده دقت كنيد كه نور را به اندازه كافي تامين كند؛ مدل هاي زيادي هستند كه امكان تنظيم نور عبوري را در اختيار شما قرار نمي دهند و همين نكته مي تواند تاثير منفي در دكوراسيون منزل شما داشته باشد.

6-يكي از پرسش هايي كه همواره در انتخاب پرده ها مطرح مي شود اين است كه آيا پرده پارچه اي در كنار پرده كركره اي مي تواند قرار بگيرد يا خير؟ درست است كه در نگاه اول اين دو مدل پرده با هم تفاوت دارند، اما شايد برايتان جالب باشد كه اهالي فن اين حوزه معتقد هستند كه اين دو مدل پرده به شرط آن كه به درستي در كنار هم قرار بگيرند مي توانند جلوه خاصي داشته و به زيبايي محيط بيفزايند.

 

7-يكي ديگر از نكاتي كه از جانب متخصصصان اين حوزه توصيه نيز مي شود اين است كه براي مكان هايي كه قصد استراحت در آن را داريد از پرده هاي شيد و زبرا استفاده كنيد. زيرا اين پرده ها قابليت كم و زياد كردن نور را دارند. به اين نكته توجه كنيد كه خريد پرده زبرا و انتخاب طرح و رنگ متناسب با فضا و دكوراسيون داخلي با توجه به تنوع زياد اين مدل از پرده هميشه كار سختي بوده و بايد حتما از تجربه و راهنمايي فروشندگان استفاده كنيد و از آن ها بخواهيد تا نمونه كارهاي مختلف را به شما نشان دهند و با كمك آن ها بهترين گزينه را انتخاب كنيد.

8-يكي از دغدغه هاي اصلي در انتخاب پرده اندازه قد آن است. البته اين موضوع كاملا به سليقه شخصي شما بستگي دارد؛ چرا كه مي توان به هر ميزان قد پرده را در نظر گرفت. به طور مثال انتهاي پرده هم سطح زمين باشد يا اينكه مقداري روي زمين كشيده شود.

9-براي حاشيه پرده و نصب چوب پرده 2.5 سانت در نظر بگيريد. اين اندازه باعث شكيل تر شدن پرده شما مي شود.

10-نكته آخر اينكه هميشه پرده را در بالاترين حد نسبت به سقف نصب كنيد؛ اين كار سبب مي شود تا طرح و مدل پرده به خوبي نمايان شده و زيبايي پرده چند برابر شود.

منبع: شفقنا

 

نرم افزار پخش مويرگي چيست؟

نرم افزار پخش مويرگي چيست؟

agt0_b6.jpg

معرفي نرم افزار پخش مويرگي

به نقل از پارسي نيوز نرم افزار پخش مويرگي  چيست و  پخش مويرگي تا چه اندازه مي تواند  در سود به دست آمده براي كسب و كارها  موثر باشد؟ در اين بخش از مقاله سعي داريم به طور كامل به بررسي مهمترين امكانات نرم افزار پخش مويرگي بپردازيم و اطلاعات ارزشمندي را براي انتخاب بهترين و مناسب ترين نرم افزار پخش مويرگي در اختيار شما عزيزان قرار دهيم با ما همراه باشيد.

همانطور كه ميدانيد پخش مويرگي داراي اهميت فراواني در كسب و كار است به همين دليل به يكي از مهمترين استراتژي هاي موجود براي فروش و سود بيشتر تبديل شده است . شركت تجاري و يا هر توليدي كه از پخش مويرگي براي فروش و پخش محصولات خود بهره مند است با گذر زمان مي تواند به سود بسيار بيشتري در مقايسه با رقباي خود دسترسي داشته باشد. حال با به كار آمدن انواع مختلف از نرم افزارهاي پخش توليد نرم افزار پخش مويرگي نيز از اهميت بسياري برخوردار است زيرا مديريت عمليات پخش و فروش پيچيده ي مويرگي با بكارگيري اين نوع از نرم افزارها سريع و آسان گرديده است. اصولا پخش مويرگي بدون وجود نرم افزارهايي كه بتوان عمليات مختلف و فعاليت كسب و كارها را دنبال كرد غير ممكن مي باشد زيرا حجم تراكنش در اين موارد بسيار بيشتر است و كاربراني كه براي فروش محصولات مخاطب قرار مي گيرد تعداد محدودي نيست به همين دليل براي يك برنامه ريزي دقيق و جلوگيري از هرگونه اشتباه بايد از نرم افزار پخش مويرگي استفاده شود.

 

بهترين نرم افزار پخش مويرگي

در پخش مويرگي چالش هاي بسياري در راه است كه از جمله مهمترين آنها مي توان :

  • عدم هماهنگي
  • مديريت موجودي
  • نبود اطلاعات تقاضا
  • وابستگي به منابع انساني
  • مديريت سفارش
  • اجتناب از كمبود
  • انقضاء
  • مديريت انبار
  • كنترل دما
  • رصد حمل و نقل

 را نام برد به همين دليل بهترين نرم افزار پخش مويرگي نرم افزاري است كه بتواند به راحتي مديران را در توزيع كالاهاي مختلف بن بازارهاي موجود ياري بخشد. توليد كننده هاي نرم افزار پخش مويرگي در صدد هستند با اضافه كردن نكات و ويژگي خاص به گونه اي نسبت به نرم افزارهاي قبلي توجه بيشتري را جذب كرده و مورد انتخاب قرار گيرد. به همين دليل بهترين نرم افزار پخش مويرگي نرم افزاري خواهد بود كه به طور كامل به نيازهاي موجود در عمليات پخش پاسخگو باشد. زماني كه حجم تراكنش بسيار زياد باشد نگراني هاي خاصي در رابطه با بازگشت سرمايه بدون نقض براي كسب و كارها فراهم مي شود و از اين طريق بايد بررسي ها به طور دقيق به همراه مدرك و اسناد صورت گيرد. در مورد بهترين نرم افزار پخش مويرگي مي توان گفت كه با توجه به فعاليت كسب و كار و حجم كاري كه صورت مي گيرد  انتخاب مناسب ترين نوع نرم افزار نيز مي تواند متغير باشد و حتي نرم افزار تاييد شده و به كار رفته براي يك شركت توليدي ممكن است براي كسب و كار تجاري شما مناسب نباشد  به همين دليل قبل از انتخاب بايد نيازهاي وجود مطرح گردد.

امكانات نرم افزار پخش مويرگي

يك نرم افزار فروش مويرگي بايد داراي ماژول هاي :

  • منابع انساني
  • انبارداري
  • فروش و بازاريابي
  • خريد
  • حسابداري مالي
  • مديريت ارتباط كامل با مشتري (CRM)
  • مهندسي / توليد
  • مديريت زنجيره  خاص تامين (SCM)

 باشد كه بتواند مورد استفاده قرار گيرد. البته شايان ذكر است كه سيستم هاي مختلف ماژول هاي ياد شده را در بر دارند ولي كارايي و كيفيت ارائه شده با توجه طراحي آن مي تواند متفاوت باشد. يك نرم افزار بايد قابليت آن را داشته باشد كه عوامل مختلفي كه سبب ايجاد مشكلات در برقراري ارتباط بين ميزان فروش و ميزان پخش را به راحتي برطرف سازد.

از ويژگي هاي مهم يك نرم افزار پخش مويرگي مي توان :

  • ايجاد يك كاتالوگ مجازي با بهره مندي از تعريف كالاها
  • مشاهده  كردن ويزيت هاي موفق و همچنين ناموفق ويزيتورها انجام شده  بر روي نقشه
  • صدور فاكتور فروش به محض انجام ويزيت موفق
  • ذخيره لوكيشن محل هايي كه ويزيت شده است
  • كنترل زمان بندي  ويزيتورها و  البته ارزيابي دقيق حقوق
  • ايجاد برنامه تور ويزيت
  • نشان دادن پيشرفت  ويزيتور ها بر روي نقشه

 

را در اولويت قرار داد كه با توجه به نوع كسب و كار هر كدام از ويژگي هاي ياد شده مي تواند به طور جديدتر مورد توجه قرار گيرد.

در بخش قبلي به مهم ترين ويژگي هاي يك نرم افزار پخش فروش اشاره كرديم لازم به ذكر است كه برخي امكانات ديگر از جمله :

  • مديريت خريد و فروش
  • مديريت خزانه داري
  • مديريت توزيع و پخش
  • مديريت انبارداري
  • مديريت حسابداري و مالي
  • محاسبه پورسانت بازاريابي
  • مسيربندي ويزيتورها و همچنين عاملان فروش
  • كنترل اعتبارات مشتريان و  البته بازارياب‌ها
  • دريافت گزارش‌هاي  منظم از مديريتي (MIS)
  • گسترش شبكه فروش

در صورت نياز مي تواند به اين نوع از نرم افزارهاي الحاق كرد و كار كسب و كارها از اين طريق رونق يابد. هر چه از اهميت پخش مويرگي توضيح دهيم باز هم گفته ايم استفاده از اين نوع فروش به ويژه براي محصولات توليد شده توسط صنايع غذايي ، بهداشتي و البته آرايشي از اهميت بالايي برخوردار  است زيرا از سوي نياز افرا به اين محصولات بسيار بيشتر است و از سوي ديگر شركت هاي توليد مختلف با برندهاي گوناگون در صدد توليد اين نوع از محصولات هستند به همين دليل رقابيت شديدي فراهم است .  با توجه به موارد ياد شده نيز فروش مويرگي بدون نرم افزار پخش مويرگي نيز به راحتي ممكن نخواهد بود به همين دليل بايد با در اولويت قرار دادن نيازهاي موجود و درخواست هايي كه در اين نوع از توزيع ها مد نياز است بايد ارزيابي مطلوبي صورت گيرد تا بهترين و ايده آل ترين نوع نرم افزار پخش مويرگي انتخاب گردد. همين اكنون در بازار تنوع وسيعي از اين نوع از نرم افزارها موجود است كه برخي از آنها توليد داخلي و برخي توليد خارجي مي باشد و امكانات جداگانه و مختلفي دارند. همچنين برخي از نرم افزارها به گونه اي تعبيه شده اند كه امكان افزودن قابليت هاي خاص در آنها موجود است. 

منبع : افتاب

 

كود هاي شيميايي

tl0j_n1.jpeg 

كود شيميايي به مواد معدني گفته ميشود كه داراي يك يا چند عنصر مورد نياز براي تغذيه گياهان هستند. اين كودها باعث افزايش رشد گياه شده و از طريق فرآيندهاي شيميايي توليد ميشوند. علاوه بر اين، كودهاي شيميايي موجب افزايش اثربخشي خاك با اصلاح نگهداري آب و هواي آن ميشود.

امروزه كودهاي شيميايي در تامين چيزي در حدود ?? تا ??% از منابع غذايي جهان نقش دارند. كود شيميايي مي تواند هم به خاك اضافه شود، هم مستقيما به برگ گياهان پاشيده شود، ويا آن را در آب حل كرد و به خاك گياهان اضافه كرد. كودهاي شيميايي به منظورافزايش كيفيت خاك، افزايش ميزان محصول و يا ارتقاء كيفيت محصول توليدي مورد استفاده قرار مي گيرند. اين كودها به دليل معدني بودن بلافاصله تجزيه شده و در اختيار گياه قرار مي‌گيرند و بنابراين باعث افزايش سرعت رشد و عملكرد كيفي و كمي گياه در زمان كمتر مي‌شوند.

روش‌هاي مصرف كودهاي مختلف با توجه به نحوه جذب و پايداري آنها متفاوت است. عناصر مورد نياز به دو دسته پر مصرف(ماكرو) و كم مصرف(ميكرو) تقسيم مي‌شوند. عناصر پر مصرف مانند ازت(نيتروژن)، فسفر، پتاسيم، گوگرد، كلسيم و منيزيم و عناصر كم مصرف شامل: آهن، مس، بور، روي، كلر و موليبدن مي‌باشد. انواع زيادي از كودهاي شيميايي وجود دارند كه به شكل‌هاي پودري، گرانوله، مايع و گاز توليد مي شوند و مورد مصرف كشاورزان قرار مي‌گيرند.

  • دلايل استفاده وتاثيرات كمبود برخي عناصر اصلي در رشد گياهان

كودهاي شيميايي اكثراً شامل تركيباتي از عناصر سه گانه نيتروژن، فسفر و پتاسيم مي باشند، كه جهت افزايش توليد محصول به خاك اضافه مي شوند.

عموماً گياهي كه دچار كمبود نيتروژن باشد كوچك بوده و رشد كندي دارد؛ زيرا اين گياهان نيتروژن مورد نياز براي ساخت مواد بنيادي و ژنتيكي را به طور كافي ندارند. اين گياهان به دليل نداشتن كلروفيل كافي غالبا سبز كم‌رنگ يا مايل به زرد هستند. برگ‌هاي پيرتر دچار بافت‏‌مردگي شده و مي‌ميرند.در اين كود نيتروژن (ازت) به ? شكل اوره (?? درصد)، نيترات (? درصد) و آمونيوم (? درصد) وجود دارد. به همين دليل در زمان هاي مناسب پس از كوددهي جذب اين عنصر توسط گياه صورت گرفته و راندمان جذب افزايش مي يابد.

چنانچه گياه دچار كمبود فسفر باشد، نشانه هايي به طورقطع در گياه ظاهر مي شود. به طور مثال رشد گياه بسيار كند شده و يا متوقف مي شود.اين گياهان اغلب دچار ريزش برگ و يا ريزش شكوفه ميشوند و برگشان دچار تغيير رنگ شده و معمولا حاشيه ي برگ ها ارغواني و يا قرمز رنگ مي شود.

گاهي علائم كمبود فسفر شبيه به كمبود نيتروژن در گياهان مي‌باشد. در كمبود فسفر رشد بخش هوايي و ريشه كند و يا متوقف مي‌شود. برگ گياهان كوتاه، باريك و نازك شده و در اين حالت دمبرگ‎ها زاويه كوچكي را با شاخه تشكيل مي‌دهند. رشد طولي گياه عمودي مي شود و شاخه‌هاي جانبي كمتر رشد مي‌يابند. برگ‎ها به رنگ سبز تيره مايل به آبي يا ارغواني در مي‌آيند و گاهي لكه‌ها و يا نوارهايي به همين رنگ بر روي پهنك برگ‎ها ظاهر مي‌شود. تعداد برگها كاهش يافته، جوانه‌ها مي‌ميرند و تعداد شكوفه‌ها نيزكاهش مي‌يابد. بنابراين از محصول ميوه نيز كاسته مي‌شود. در هنگام كمبود فسفر در بعضي از ميوه ها، گوشت ميوه نرم و شيره ميوه خيلي ترش و خاصيت انباري آن كم مي‎شود.

اگر گياهان دچار كمبود پتاسيم شده باشند، نوك و حاشيه برگ هايشان بخصوص در برگ هاي پاييني دچار سوختگي مي شود كه اصطلاحاً به آن نوك سوختگي يا لب سوختگي گفته مي شود. همچنين زماني كه كمبود پتاسيم در گياهي به وجود آيد، تشنگي گياه سريع تر خودش را نشان داده و گياه سريعاً پژمرده شده و شادابي خود را از دست مي دهد. چنانچه گياهان دچار كمبود پتاسيم شوند، اغلب علائم زير را از خود بروز مي دهند. توقف رشد در حالت عمومي، كوتاه شدن ميان گره ها و كوتاه ماندن برگ‎ها، ميوه ها نوك كشيده شده و عدم تكامل در قسمت دم ميوه.

  • كاربرد و موارد مصرف عناصر اصلي

كمك به فتوسنتز و بهبود كيفيت محصول، افزايش بذر و ميوه، رشد سريعتر شاخ و برگ گياه از مزاياي استفاده ازكودهاي حاوي نيتروژن مي باشد. همچنين نيتروژن از عناصر تغذيه اي مهم در افزايش عملكرد مي‎باشد و به رشد بهينه گياهان كمك مي كند.

فسفر به ايجاد يك سيستم ريشه دهي قوي و سالم در گياهان كمك مي‎كند. درصد بالاي فسفرموجب تحريك ريشه زايي، افزايش گلدهي و افزايش تشكيل ميوه مي شود. فسفر مهمترين عامل در روند صحيح فتوسنتز براي گياه است.همچنين فسفر به ريشه زايي بيشتر و ازدياد شكوفه ها نيز كمك مي‎كند.

پتاسيم موجود در كود به بهبود ميوه دهي و يا پر شدن دانه كمك مي كند و تأثير به سزايي بر رنگ آوري محصولات زراعي، باغي و گلخانه اي مي‎گذارد و در نهايت باعث افزايش كمي و كيفي محصول مي‎گردد. پتاس در گياهان زينتي به گلدهي و در درختان ميوه به درشت شدن ميوه كمك چشمگيري مي‎كند. كودهاي حاوي مقادير بالاي پتاسيم موجب رسيدن ميوه و افزايش كيفيت محصول مي گردد. عموما كودهاي حاوي پتاسيم در رشد قوي ساقه، حركت آب در گياهان، پيشرفت گلدهي و باروري گياهان موثرند.

  • توضيحات فني

اگر چه نيتروژن بيشترين اتمسفر را تشكيل مي دهد، اما در شكلي است كه براي گياهان قابل دسترس نيست. نيتروژن مهمترين كود است، زيرا اين عنصر در DNA، پروتئين و ديگر اجزاي گياه (مانند كلروفيل) موجود است و در رشد برگها بسيار موثر است. تنها برخي از باكتريها و گياهان ميزبان آنها (به ويژه حبوبات) مي توانند نيتروژن موجود در اتمسفر (N2) را با تبديل آن به آمونياك تثبيت كند. فسفات مورد نياز براي توليدATP و DNA، حامل انرژي اصلي در سلول ها، و همچنين برخي از چربي ها مورد نياز است.

نيتروژن در گياهان به صورت هاي نيترات ،يون آمونيم و اوره قابل جذب مي باشد. نيترات آمونيم %?? نيتروژن داشته و هر دو فرم نيتروژن آن قابل جذب توسط گياه مي باشد. اين كود داراي پايداري بيشتر نسبت به كود اوره (رايج ترين كود مصرفي كشاورزي در ايران) مي باشد. اوره تركيب آلي بوده و به همين فرم قابل جذب توسط گياه مي باشد. از اوره در محلول پاشي برگ گياهان نيز استفاده ميشود. اوره و نيترات آمونيم را مي توان قبل از كاشت محصول و بعد از آن كه گياه مقداري رشد كرد به خاك افزود.

به طوركلي، درصد فسفر كودهاي شيميايي به صورت درصد اكسيد فسفر ذكر مي شود. اسيد فسفريك كه از تجزيه مواد آلي خاك حاصل مي شود قابل جذب گياه است، اما به صورت كود شيميايي مصرف نميشود. بخش اعظم كودهاي فسفري كه به خاك داده مي شود به وسيله كلسيم در خاك هاي قليايي و به وسيله آهن و آلومينيوم در خاكهاي اسيدي تثبيت مي گردد. معمولاً كود هاي فسفري كه به خاك داده ميشود در سال اول به صورت قابل جذب گياه باقي مي ماند و بخش كمي نيز طي سالهاي آينده قابل جذب گياه مي شود. اين عنصرعموما موجب توسعه ريشه ها، گل ها، دانه ها، ميوه ها مي شود.

ميزان محلول بودن و حركت كود فسفره در خاك بسيار محدود است. كودهاي فسفره را قبل از كاشت بايد به خاك داد و آنها را مستقيماً در ناحيه توسعه ريشه قرار داد. حداكثر ميزان محلول فسفر در pH ? تا ?/? مشاهده مي شود. بنابراين رساندن pH خاك به اين حدود مي تواند در افزايش محلول بودن و جذب فسفر اثرگذار باشد. تغيير pH خاك در خاكهاي اسيدي با اضافه كردن آهك و در خاكهاي قليايي با اضافه كردن كودهاي اسيدي يا گوگردي انجام پذير است.

اغلب كودهاي پتاسيم  محلول در آب هستند و نحوه ي اضافه كردن آنها به خاك نقش زيادي در اثر بخشي كود ندارد. كلريد پتاسيم فراوانترين تركيب پتاسيم در طبيعت است. كمبود پتاسيم بيشتر در خاك هاي اسيدي و خاك هاي شني ديده مي شود، اما كمبود آن در ساير خاك ها تحت شرايط آبياري و برداشت مقدار زيادي محصول (به ويژه يونجه) نيز مشاهده مي گردد. سولفات پتاسيم معمولترين كود پتاسيم است كه در زراعت مصرف مي شود. پتاسيم از تجزيه اوليه بقاياي گياهي نيز به خاك اضافه مي شود، اما هوموس خاك بعنوان منبع قابل توجه پتاسيم به شمار نمي رود، زيرا پتاسيم بوسيله مواد آلي تثبيت نمي گردد.

نيترات پتاسيم داراي ??% اكسيد پتاسيم است، اما كودي گران قيمت مي باشد. خاكهايي كه مقدار زيادي رس از نوع ورمي كولايت و ايليت دارند پتاسيم را تثبيت مي كنند. كلريد پتاسيم داراي مقدار زيادي پتاسيم (?? تا ??%) مي باشد. با اين حال مصرف بي رويهي كلريد پتاسيم در مواردي كه به مقدار زيادي پتاسيم نياز است چندان مطلوب نيست؛ زيرا احتمال مسموميت ناشي از فراواني كلر پيش ميآيد. با اين كه مقداري كلر براي محصولاتي مانند توتون و پنبه لازم است، اما زيادي كلر در خاك موجب نقصان كيفيت در توتون و آبدار شدن غده سيب زميني مي شود.

 

اكسس پوينت چيست و انواع اكسس پوينت كدام اند؟

 

فناوري Wi-Fi در سال هاي اخير بسيار ارتقا يافته است ، اما نمي توان اين فناوري را در يك نوع به خصوص ارائه داد كه بتواند پاسخگوي نياز همگان باشد. فضاهاي اداري بزرگ با ترافيك سنگين معمولاً از اكسس پوينت هاي Wi-Fi استفاده مي كنند ، در حالي كه دفاتر كوچك با تعداد كاربران محدود احتمالاً داراي روترهاي Wi-Fi و گسترش دهنده دامنه خواهند بود.

اكسس پوينت چيست ؟

نقطه دسترسي يا اكسس پوينت وسيله اي است كه در يك دفتر يا يك ساختمان بزرگ يك شبكه محلي بي سيم يا WLAN را ايجاد مي كند. يك نقطه دسترسي از طريق كابل اترنت به يك روتر سيمي ، سوئيچ يا هاب متصل مي شود و يك سيگنال Wi-Fi را به منطقه تعيين شده انتقال مي دهد.

مزاياي استفاده از اكسس پوينت وايرلس:

وقتي همه ي كارمندان و كاركنان يك شركت از طريق دسكتاپ ، لپ تاپ ، تلفن هاي همراه و تبلت هاي خود در ارتباط باشند ، به سرعت تعداد زيادي دستگاه به شبكه بي سيم اضافه مي شود. اكسس پوينت ها امكان پشتيباني از تعداد دستگاه هاي بيشتر در شبكه شما را فراهم مي كنند. اما اين تنها يكي از مزاياي استفاده از اين تقويت كننده ي شبكه مي باشد !

اين نكات را نيز در نظر بگيريد:

  • اكسس پوينت هاي مناسب كسب و كار، در هر جايي كه بتوانيد كابل اترنت را نصب كنيد ، قابل نصب هستند. همچنين مدل هاي جديد با تركيبي از اترنت و سيم برق سازگار هستند ، بنابراين نيازي به داشتن خط برق جداگانه يا نصب يك پريز برق در نزديكي اكسس پوينت نخواهد بود.
  • ويژگي هاي استاندارد اضافي اين فناوري شامل پشتيباني از كپتيو پورتال و ليست كنترل دسترسي (ACL) است ، بنابراين مي توانيد دسترسي مهمان را بدون ايجاد خطر امنيت شبكه محدود كنيد ، همچنين مي توانيد كاربران را به راحتي در شبكه Wi-Fi خود مديريت كنيد.

كپتيو پورتال يك صفحه است كه قبل از استفاده عادي از اينترنت نمايش داده مي‌شود. از اين درگاه معمولاً براي نمايش صفحه ي ورود استفاده مي شود.

انواع اكسس پوينت بي سيم(وايرلس اكسس پوينت)

در ادامه ي اين مقاله مختصراً در مورد انواع مختلف اكسس پوينت موجود در بازار– راديو سينگل ، راديو دوآل ، آنتن هاي خارجي ، آنتن هاي داخلي ، فن آوري هاي a ، b / g ، b / g / n ، پشتيباني از شبكه مش ، استند الون(مستقل) و اكسس پوينت هامبتني بر كنترلر- توضيح خواهيم داد .

چرا ACCESS-POINT خيلي خاص هستند؟

اكسس پوينت هاعناصر اصلي يك شبكه بي سيم يا وايرلس هستند – آنها دستگاه هاي بي سيم را در محدوده موردنظر اسكن مي كنند تا همه سيستم هاي Wi-Fi همسايه براي ارتباط با شبكه به اكسس پوينت وصل شوند.

اكسس پوينت ها يك استاندارد براي اتصال ارائه مي دهند كه همه آنها توسط IEEE تصويب مي شوند تا سيستم هاي Wi-Fi از فروشندگان مختلف بتوانند به شبكه وصل شوند.

اكسس پوينت ها به رايانه هاي شخصي ، لپ تاپ ها ، PDA ها، تلفن هاي همراه ، تلفن هاي Wi-Fi ، دوربين هاي Wi-Fi ، سيستم هاي مديريت صفحه نمايش Wi-Fi و تعداد زيادي دستگاه ديگر كه طبق استاندارد Wi-Fi كار مي كنند متصل مي شوند.

اكسس پوينت ها همچنين مي توانند شبكه را براي جلوگيري از تهديدات و حملات بي سيم اسكن كنند.

لطفاً توجه داشته باشيد: با اينكه اكسس پوينت ها، دسترسي بي سيم را براي مشتريان فراهم مي كنند ، خودشان از طريق كابل (Cat 5E / Cat6) به شبكه وصل شده اند و از اين رو در پشت صحنه ي شبكه هاي بي سيم اغلب سيم كشي وجود خواهد داشت! اما استثنائاتي نيز وجود دارد.

ACCESS-POINT راديو سينگل / راديو دوآل:

برخي از اكسس پوينت ها با گزينه ي راديو سينگل ارائه مي شوند – آنها در IEEE 802.11a يا b / g كار مي كنند- ( اين گزينه ها توسط كاربرقابل انتخاب است). بيشتر آنها مطابق استاندارد b / g كار مي كنند زيرا بيشتر آداپتورهاي شبكه از اين استاندارد پيروي مي كنند. اما برخي از اكسس پوينت ها با گزينه راديو دوآل همراه هستند. يك راديو در IEEE 802.11a كار مي كند و ديگري به طور همزمان در IEEE 802.11b / g يا حتي IEEE 802.11 b / g / n كار مي كند.

اكسس پوينت هاي راديو دوآل براي شبكه هاي مش مفيد هستند و اجازه ي دسترسي به لپ تاپ هايي كه فقط داراي آداپتورهاي شبكه ???.??a هستند را مي دهند و همچنين براي جلوگيري از اسكن / نفوذ بي سيم مناسب هستند .

آنتن هاي خارجي / آنتن هاي داخلي:

بسياري از اكسس پوينت ها با آنتن هاي داخلي ، ارائه مي شوند.

در حالي كه آنها از پوشش مناسب و معقولي برخوردار اند اما ممكن است تعداد كاربران كمي وجود داشته باشند اما منطقه اي كه بايد پوشش داده شود بزرگ باشد – مانند يك پارك. در اين شرايط بهتر است از اكسس پوينت هاي داراي آنتن خارجي استفاده كنيد زيرا آنتن هاي خارجي از پوشش بالاتري برخوردارهستند و مي توانند قدرت سيگنال را به مسافت بالاتري افزايش دهند. اما در هر دو مورد ، پهناي باند پشتيباني شده توسط اكسس پوينت، استاندارد خواهد بود.

استاندارد IEEE

(IEEE) ، پروتكل هاي دسترسي بي سيم(وايرلس اكسس) را استانداردسازي كرده است تا سيستم هاي چند فروشنده بتوانند از طريق Wi-Fi با يكديگر ارتباط برقرار كرده و با هم صحبت كنند.

(IEEE 802.11b) حداكثر Mbps 11 را پشتيباني مي كند اما (IEEE 802.11a) و (g) از Mbps ??بر روي يك پلتفرم مشترك پشتيباني مي كند.

(IEEE 802.11n) در حال حاضر از Mbps 300 پشتيباني مي كند و در آينده از Mbps 600 در هر نقطه پشتيباني خواهد كرد. (لطفا توجه داشته باشيد: با افزايش تعداد رايانه هاي شخصي( pc) كه به AP متصل مي شوند ، پهناي باند بين آنها به اشتراك گذاشته مي شود و در نتيجه پهناي باند عملي به دست آمده ممكن است نيمي از آنچه در برنامه مشخص شده است،باشد.

اكسس پوينت هاي استاندارد بايد تا ?? متر در فضاي داخلي و اندكي بيش از دو برابراين مقدار را در فضاي خارجي پشتيباني كنند (در بسياري از برنامه هاي كاربردي عملي با توجه به تعداد كاربران و پهناي باند مورد نياز بيشتر از ?? متر نيز نياز نخواهد بود.)

بنابراين ، در هر راديو ، اكسس پوينت ها مي توانند از IEEE 802.11 a يا IEEE 802.11b / g / n پشتيباني كنند (از آنجا كه آنها در فركانس هاي مختلف كار مي كنند) و بر اساس پروتكل پشتيباني شده توسط اكسس پوينت، پهناي باند پشتيباني شده در هر AP متفاوت خواهد بود.

از نظر عملي ،بايد ??-?? كاربر براي دستيابي به توان عملي مناسب ، به طور همزمان به هر AP متصل شوند.

پشتيباني از شبكه مش:

برخي از فروشندگان از شبكه مش در اكسس پوينت هاي راديو دوآل خاص پشتيباني مي كنند. در حالي كه يك راديو AP مثلاً در ???.??b / g به مشتري متصل مي شود ، راديوي ديگر يك نقطه را ايجاد مي كند تا بتواند اتصالات انتهايي را به نقطه دسترسي مثلا در a 802.11 همسايه بازگرداند .از اين رو كابل داده اي كه به AP وصل مي شود (اما كابل برق نيست) را حذف كنيد. اگرچه APها مي تواند به اين شيوه به يكديگر متصل شوند ، اما ، پهناي باند انتقالي به آخرين اكسس پوينت (از شبكه سيمي) نصف مي شود. بنابراين ، هر چه AP دورتر از شبكه سيمي باشد، پهناي باند كمتر باشد.

ACCESS-POINT مبتني بر كنترلر و اكسس پوينت هاي مستقل(استند الون):

گرچه اين موضوع به خودي خود مي تواند يك مقاله باشد ، در حال حاضر كافي است ذكر كنيم كه اكسس پوينت هاي خاصي وجود دارند كه به طور مستقل كار مي كنند و موارد ديگري وجود دارند كه فقط با يك كنترلر كار مانند UNIFI UAP AC LRمي كنند و برخي ديگر نيز وجود دارند كه بصورت استند الون و مستقل كار مي كنند ولي مي توانند به يك كنترلر مستقر وصل شوند.

اگر قرار است شبكه بي سيم از مسافت كمي پشتيباني كند، اكسس پوينت هاي مستقل(استند الون) كافي خواهند بود اما اگر لازم است مسافت و مساحت بيشتري تحت پوشش قرار داده شود ، منطقي تر است تا از اكسس پوينت هاي مبتني بر كنترلر استفاده كنيد زيرا مديريت AP با استفاده از كنترلر و از يك نقطه مركزي ساده تر است. تصور كنيد كه يك دانشگاه بزرگ و صدها نقطه دسترسي داريد. اگر كاربر جديد بپيوندد يا بروزرساني جديدي براي AP منتشر شود ، بروزرساني هر AP به صورت جداگانه بسيار دشوار است و كنترلرها عملكردهاي بسيار بيشتري را براي حفظ شبكه بي سيم و فعال كردن برنامه هاي موجود در آن انجام مي دهند.

 

منابع:

 

https://excitingip.com/53/types-and-features-of-wireless-access-points/

https://www.linksys.com/us/r/what-is-a-wifi-range-extender/what-is-a-wifi-access-point/

 

The post اكسس پوينت چيست و انواع اكسس پوينت كدام اند؟ appeared first on فروشگاه اينترنتي نود - Node Shop.

 

خريد ويلا در نياوران

خريد ويلا در نياوران.

شايد يكي از جذابيت‌هايي كه نسل امروز نتوانند به راحتي تجربه كنند، زندگي در خانه‌هاي ويلايي هست. خانه‌هايي با حياط‌هاي بزرگ و دل‌باز كه مي‌تواند لذت زندگي را براي شما دو چندان كند. حياط‌هايي كه محل بازي كردن بچه‌ها و لذت بردن از يك فضاي سبز شخصي است. امروزه پيدا كردن خانه‌ي ويلا در شهر تهران شايد كار آساني نباشد. امروزه تهران تبديل شده به يك شهر شلوغ و پر رفت و آمد. همين امر باعث شده تا تراكم ساخت و ساز در تهران زياد شود كه اين امر باعث تخريب خانه‌هاي ويلايي و ساخت برج‌ها‌ و آپارتمان‌ها شده است. براي همين شايد امروزه پيدا كردن خانه‌ي ويلايي كار بسيار سختي باشد. البته كه امروزه مناطق بسيار كمي در شهر تهران داراي خانه‌ي ويلايي هستند. يكي از آن مناطقي كه امروزه شما مي‎توانيد در آن صاحب يك خانه‌ي ويلايي شويد، منطقه‌ي نياوران است.

منطقه‎ي نياوران يكي از مناطق بسيار قديمي شمرون است. در گذشته در اين منطقه مزارع ني بسيار فراوان بوده است. مردم شهر تهران ني‌هاي مورد نياز خود را از اين منطقه تامين مي‌كردند. براي همين اسم اين منطقه را “ني‌آوران” گذاشته‌اند. اين اسم به مرور زمان به نياوران تغيير پيدا كرد. البته كه امروزه اين منطقه به اسم شهيد باهنر تغيير نام پيدا كرده است.

نياوران را مي‌توان “سرزمين برج‌هاي لوكس و پنت‌هاوس‌ها” ناميد كه معماري خاص داخلي و خارجي ساختمان‌هاي آن، چهره اين محله را تا حد زيادي از مابقي محله‌هاي تهران متمايز كرده است. بافت مسكوني نياوران و تلفيق خانه‌هاي قديمي و ويلايي و آپارتمان‌هايي نوساز و صد البته مدرن با سن بناي زير ?? سال، نشان مي‌دهد كه اين محله تا حد زيادي پاسخگوي نياز و سليقه‌هاي مختلف متقاضيان ملك در شمال تهران است.

سكونت در محله نياوران در يك كلام يعني غوطه‌ور بودن در امكانات فوق‌العاده. دسترسي آسان به امكانات تفريحي، ورزشي، درماني و فرهنگي و وجود بناهاي تاريخي شاخص در اين محله؛ همه و همه دلايلي لازم و كافي هستند تا جدي‌تر به بررسي آگهي‌هاي فايل شده در دفتر مشاوران املاك اين منطقه بپردازيد. ضمنا با وجود چند سفارت‌خانه‌ و ادارات دولتي خيال شما از بابت  برقراري امنيت براي خانواده‌ها به خصوص كودكان و دانش‌آموزان راحت خواهد بود.

در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي در رابطه با خريد ويلا در نياوران را به شما اطلاع دهيم. البته قبل از خواندن اين مقاله بايد توجه داشته باشيد كه اصلا خريد خانه‌ي ويلايي در نياروان به نفع شما هست يا خير؟! اصلا خانه‌ي ويلايي در نياوران خريداري كنيد بهتر بوده يا اينكه سراغ يك آپارتمان در نياوران برويد بهتر است؟ براي دست پيدا كردن به جواب اين سوال، عوامل بسيار زيادي تاثير گذار هستند. اين عوامل مي‌تواند نيازهاي شما از يك خانه باشد يا اصلا سليقه‌ي شخصي شما باشد. اين عوامل مي‌تواند در هر شخص براي خريد ويلا در نياوران متفاوت باشد. حال برويم نكاتي را براي خريد ويلا در نياوران بررسي كنيم. در كل نكات بسيار زيادي براي خريد ويلا در نياوران دخيل هستند. توجه به ميزان بودجه در دسترس، در نظر گرفتن تنوع قيمتي كه در منطقه‌ي نياوران هست و سر زدن به كوچه‌هاي مختلف براي داشتن بهترين انتخاب. اما با در نظر گرفتن تمام اين عوامل، شما پس از جست و جوي كافي ممكن بوده با مواردي مناسب مواجه شويد كه در نهايت يك ويلا در نياوران را براي خريد انتخاب كنيد. اما يافتن يك ويلاي مناسب در نياوران براي خريد به معناي پايان كار نيست. شما همانطور كه در زمان خريدن ويلا در نياوران به خريدن يا نخريدن آن ويلا و يا حتي در مورد منطقه‌اي كه آن ويلا در آن واقع شده فكر كرديد و حساسيت به خرج داده‌ايد، در مورد اينكه بايد با فروشنده چه ملاحظاتي داشته باشيد هم، اين حساسيت را به خرج دهيد و دقت كامل را داشته باشيد.

حواستان به مشاوران املاك باشد؛

همانطور كه براي پيدا كردن ويلا در نياوران براي نكاتي مانند مالك، مشخصات ويلا و منطقه‌آن حساسيت به خرج داده‌ايد، اينكه چه كسي ويلا را به شما معرفي كرده و قرار داد آن در چه املاكي نوشته مي‌شود، از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. املاك عظيميان از سال 1395 به طور تخصصي در زمينه‌ي املاك منطقه‌ي يك فعاليت مي‌كند. يكي از زمينه‌هاي تخصصي املاك عظيميان، ويلاهاي واقع شده در خيابان نياوران است. املاك عظيميان مي‌تواند يكي از بهترين راهنماهاي شما براي خريد ويلا در نياوران باشد.

لوگوي بلاگ املاك عظيميان

لوگوي بلاگ املاك عظيميان

نكته دومي كه در زمان خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه كنيد اين است اگر ويلاي مورد معامله بين چند نفر مشاع بوده يا اينكه خريداران چند نفر هستند و عده‌اي به جاي ديگري به وكالت معامله مي‌كنند، حتما ببينيد كه آيا داراي وكالت رسمي هستند يا خير؟ از معامله كردن ويلاي‌هاي نياوران با وكالتنامه‌هايي كه به صورت غيررسمي تنظيم شده‌اند بپرهيزيد!

 

يكي ديگر از مسائلي كه بايد در مورد خريد ويلا در نياوران به آن توجه كنيد، نوع ساخت داخل ويلا است. يعني اينكه داخل ويلا فلت طراحي شده يا دوبلكس. اين مسئله شايد در ديد اول خيلي اهميت نداشته باشد، اما اين موضوع در بلند مدت مي‌تواند حس شما را به ويلايي كه خريداري كرديد تغيير بدهد.

نكته‎ي ديگري كه براي خريد ويلا در نياوران بايد به آن توجه كنيد، امكاناتي هست كه براي آن ويلا در نظر گرفته شده است. امكاناتي كه براي يك ويلا مي‌توان در نظر گرفت مي‌تواند حس شما را بسيار بسيار زياد تغيير دهد. امكاناتي مانند استخر، روف گاردن، فضاي سبز، باشگاه ورزشي و … . حال هر كدام از اين امكانات را بايد نسبت به بودجه و كارايي كه مي‌تواند براي شما داشته باشد انتخاب كنيد. مثلا مي‌توانيد استخر سرباز يا پوشيده بودن آن را انتخاب كنيد، يا مثلا فضاي سبز را نسبت به سليقه‌ي خود طراحي و پياده كنيد. البته كه فضاي سبز مي‌تواند يكي از مهم ترين عوامل انتخاب يك ويلا در نياوران باشد. معمولا اكثر افراد به دليل لذت بردن از فضاي سبز، خريد ويلا در نياوران را به آپارتمان در نياوران ترجيح مي‌دهند. البته نياوران به دليل داشتن برج‌هاي بلند، ممكن بوده كه به فضاي سبز شما ديدهاي بسيار زيادي باشد. اگر اين موضوع براي شما از اهميت بالايي برخوردار بوده؛ حتما قبل از خريد ويلا در نياوران حتما به اين موضوع توجه زيادي كنيد كه فضاي سبز شما ديد و مشرف خارجي دارد يا خير.

خريد آپارتمان در نياوران

از آنجايي كه ويلاهاي نياوران بزرگ هستند، نگهداري آنها كمي سخت مي‌شود. براي همين مي‌توانيد از نگهبان استفاده كنيد. البته كه استفاده از نگهبان نيازمند محلي براي مستقر شدن نگهبان هست. پس حتما در زمان خريد ويلا در نياوران به اين موضوع توجه كنيد كه ويلاي مورد نظر از اين امكان برخوردار باشد.

در آخر اميدواريم كه اين مقاله بتواند به شما در خريد ويلا در نياوران كمك كند.

 

راديولوژي دندان در شمال تهران

راديولوژي دندان در شمال تهران

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند.

irns_e1.png

مزايا و معايب عكس برداري با دستگاه cbct

پزشكان و دندان پزشكان براي داشتن تحليل درست از مشكل مراجعه كننده خود، نياز به روش هاي كمك كننده اي دارند كه بتوانند در تشخيص بيماري از آنان بهره ببرند. راديولوژي يكي از مهارت هاي دنياي پزشكي است كه با استفاده از دانش روز به كمك پزشكان و دندان پزشكان مي شتابد.

در اين مقاله به شكل مختصر به چند شاخه پر كاربرد عكس برداري پزشكي مي پردازيم:

·       عكس cbct

عكس cbct نوعي عكس برداري سه بعدي است كه با تجهيزات پيشرفته اي حاصل مي شود. زماني پزشك درخواست cbct مي كند كه تشخيص وضعيت بيمار با عكس برداري هاي معمولي امكان پذير نباشد. اشعه ايكس به كار رفته در دستگاه cbct به خوبي در عمق بافت ها رسوخ مي كند. نتيجه اين نوع از عكس برداري، تصويرهايي متعدد از استخوان ها، اعصاب، رگ ها و بافت نرم است كه با وضوح بالايي در زواياي مختلف در اختيار پزشك قرار مي گيرد.

كاربرد cbct در تشخيص بيماري هاي مختلف

عكس cbct در تشخيص بيماري، ناهنجاري و مشكلات گوناگوني به كار برده مي شود. در ذيل تعدادي از اين مشكلات و بيماري ها ديده مي شود:

1-    بيماري هاي فك به ويژه مشكلات دندان ها مانند دندان نهفته و دندان اضافي

2-    بيماري مفصلي صورت، درد و كاهش دامنه حركت مفصل

3-    آنومالي تكاملي

4-    مشكلات كام و ابعاد آن

5-    تشخيص مشكلات فك و دندان منجر به ارتودنسي

6-     جراحي هاي ناحيه دهان

7-    شايع ترين كاربرد اين نوع عكس برداري در كاشت ايمپلنت است.

تفاوت عكس سي تي اسكن با cbct

عكس cbct با سي تي اسكن تفاوت هاي بسياري دارد. cbct از سي تي اسكن، جديدتر و تكنولوژي مدرن تري دارد. در نتيجه مزايايي نسبت به آن دارد كه در ادامه ذكر مي شود:

1-    تصوير دقيق تر: سي تي اسكن تصويري دو بعدي با شفافيت پايين تري نسبت به cbct توليد مي كند. اين در حالي است كه cbct تصاويري سه بعدي در زواياي متعدد و به صورت 360 درجه اي ارائه مي دهد كه پزشك يا دندان پزشك با استفاده از آن به ساختارهاي دندان و فك با اندازه هاي واقعي پي مي برد.

2-    ايمني بيشتر: از آنجا كه دستگاه cbct تكنولوژي مدرن تري دارد، يكي از جنبه هايي كه در ساخت آن لحاظ شده، استفاده از ميزان اندك اشعه ايكس است. همچنين اين دستگاه اين قابليت را داراست كه اشعه را به صورت محدود در يك منطقه خاص بتاباند. البته تمامي دستگاه هاي راديولوژي به علت توليد اشعه هاي مضر، بايد به ميزان محدود استفاده شوند.

3-    سرعت بالاتر: دستگاه سي تي اسكن نسبت به cbct بسيار كند است. از مزيت هاي اين عكس برداري نوين، مي توان به سرعت زياد انجام تصويربرداري اشاره كرد كه براي بيماران مطلوب تر است.

4-    خطاي كم تر: هر دستگاهي هر چند هم دقيق، امكان خطا دارد. هنگام تصويربرداري، بيمار بايستي بي تحرك باشد. اگر بيمار مختصري حركت كند، اين حركت سبب ايجاد خطا در تصوير مي شود. در تكنولوژي هاي قديمي تر مانند سي تي اسكن اين خطا بيشتر است و تصوير را مخدوش مي كند؛ اما دستگاه هاي مدرن تر، اين مشكل را تا حدي كاهش داده اند.

معايب cbct

هر چند ميزان اشعه ايكس تابش شده از اين دستگاه كم تر از سي تي اسكن است؛ اما همچنان بيشتر از عكس هاي راديولوژي معمولي به حساب مي آيد. در يك پژوهش علمي ثابت شد كه اين دستگاه اشعه زيادي به چشم، غده تيروئيد و غدد پاراتيروئيد تابش مي كند كه در برخي موارد، ميزان اشعه تا ده برابر يك عكس برداري معمولي است.

عكس cbct  تمام فك

اين روش عكس برداري قابليت اين را دارد كه عكس هايي از فك بالا و پايين از تمام رخ و نيم رخ تهيه كند.  عكس cbct  تمام فك، به صورت واضحي تمام دندان ها، ريشه، عصب و تومورهاي موجود در لثه را نشان مي دهد.

عكس ايمپلنت

به نقل از ساعت24، همان طور كه گفته شد يكي از كاربردهاي مهم cbct در زمينه كاشت ايمپلنت است. وقتي دندان پزشك مي خواهد يك ايمپلنت در فك بيمار قرار دهد، ابتدا بايستي نسبت به وضعيت عصب و عروق و همين طور موقعيت سينوس ها اطلاع كاملي داشته باشد تا ايمپلنت را در جاي درست خود قرار دهد. از اين رو قبل از هر اقدامي درخواست يك عكس cbct از فضاي فك بيمار مي دهد. بعد از جاي گيري ايمپلنت در فك نيز عكس ديگري مورد نياز است تا از صحيح بودن عمل كاشت اطمينان حاصل شود.

عكس ايمپلنت در زعفرانيه

يكي از مراكز معتبر براي تهيه عكس ايمپلنت در زعفرانيه، راديولوژي الف است كه با تخصص و تجربه كافي اين امر را به بهترين شكل ممكن براي بيماران انجام مي دهد.

عكس opg

عكس opg يك عكس راديولوژي است كه تمام دندان هاي فك بالا و پايين را در خود جاي داده و علاوه بر دندان، عفونت، ميزان پوسيدگي و وضعيت ريشه ها را نيز نمايان مي كند.

كاربرد opg

از كاربردهاي Opg مي توان به اين موارد اشاره كرد:

1-    تشخيص شكستگي يا جا به جايي فك

2-    مشاهده شكستگي دندان ها

3-    بررسي وضعيت دندان عقل نهفته

4-    ارزيابي وضعيت دندان ها قبل از جراحي

5-    بررسي ميزان پوسيدگي دندان

6-     تشخيص عفونت لثه

7-    مشاهده وضعيت فك ها

مزيت opg نسبت به ساير روش ها

Opg در برابر روش هايي مانند سي تي اسكن و cbct اشعه بسيار ناچيزي ساطع مي كند و ايمني بالاتري دارد.

عكس برداري در دوران بارداري

هر قدر ميزان تشعشع در تصويربرداري اندك باشد، خانم هاي باردار بايستي براي حضور در راديولوژي با پزشك متخصص زنان و مسئول راديولوژي مشورت كنند و در صورت لزوم به عكس برداري، از لباس هاي سربي و پوشش هاي مقاوم در برابر اشعه استفاده كنند.

عكس opg  در شمال تهران

مركز راديولوژي الف واقع در زعفرانيه، بهترين مركز راديولوژي براي تهيه عكس opg  در شمال تهران است كه به صورت حرفه اي در زمينه راديولوژي فك و صورت فعال است.

 

 

كتابفروشي اينترنتي

كتابفروشي آنلاين كاواك از سال ???? فعاليت خود را در زمينه‌ي بررسي و معرفي كتاب آغاز نموده است. در طول مدت فعاليت به جهت همراهي و اشتياق و جذب مخاطبين بيشتر بر آن شديم تا وبگاه كاواك را راه اندازي نماييم.
هدف اصلي كاواك معرفي مجموعه‌اي از بهترين و تازه‌ترين‌هاي نشر ايران و جهان است كه براي تمامي گروه هاي سني از جمله كودك و نوجوان ارائه مي گردد. وبگاه كاواك قصد دارد با كيفيتي مطلوب و در كمترين زمان ممكن فرايند ارسال و تحويل را چه در داخل و چه در خارج از كشور براي كتاب‌خوانان عزيز فراهم سازد.
علاوه بر وبگاه، مجله‌ي كاواك و خبرنامه، روزانه با مطالب مربوط به حوزه فرهنگ و هنر در خدمت شما عزيزان خواهد بود. همچنين فعاليت كاواك در فضاي مجازي از جمله توييتر، اينستاگرام، تلگرام و گودريدز ادامه‌ داشته و منتظر شنيدن نظرات شما عزيزان هستيم.

خريد كتاب با موضوعات مختلف از جمله عمومي, هنري, روانشناسي, كودك و نوجوان, درسي و دانشگاهي و غيره
از كتابفروشي كاواك

:heavy_check_mark: داراي نماد اعتماد الكترونيك
:heavy_check_mark: ارسال به سراسر نقاط دنيا
:heavy_check_mark: تحويل فوري كتاب در تهران
:heavy_check_mark: سفارشات بالاي دويست هزار تومان ارسال رايگان

جهت مشاهده‌ كتابها به وب سايت كاواك مراجعه نماييد:
https://www.cavack.com

هم‌ چنين مي‌ توانيد جهت مطالعه درمورد موضوعات مختلف از جمله معرفي و نقد كتاب,تازه‌ هاي نشر,نويسندگان, شخصيت‌ هاي برجسته و غيره به مجله‌ي كاواك مراجعه نماييد:
https://mag.cavack.com/

لطفا به جمع ما در شبكه‌ هاي اجتماعي بپيونديد : cavackonline#
اينستاگرام : https://www.instagram.com/cavackonline
تلگرام : https://t.me/cavackonline

آدرس : تهران، يوسف آباد، خيابان اسدآبادي، پلاك ???، طبقه اول، واحد ?
شماره تماس : 88061153

 

روش جديد كلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

قمار آنلاين و روياي نقش بر آب پولدار شدن

روياي نقش بر آب اين روز هاي مال باختگان سايت هاي شرط بندي كه نه تنها به واقعيت مبدل نشده بلگه باعث از دست رفتن پول و ثمره تلاش هاي بسياري از افراد شده.

بسياري از مالباختگان سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي نه قصد تفريح داشته اند نه اهل قمار بوده اند فقط به دنبال روشي ميانبر براي پولدار شدن بوده اند و امروز به جز حسرت چيزي نسيبشان نشده، اين افراد عمدتا فريب شاخ هاي اينستاگرام و و عده هاي جذاب آنها را خورده اند كه اين موضوع بايد از نظر شخصيتي به صورت عميقي مورد بررسي قرار بگيرد.

چه ميشود كه جوان هاي ما به جاي كار و تلاش در تخصصشان مي خواهند از راه قمار پولدار شوند؟

شايد دليل اين است كه جوان هاي ما امروزه به جاي اين كه در حرفه و تخصصشان مشغول كار باشند و به اصطلاح وقت سر خاراندن هم نداشته باشند بي كار هستند و درآمدي ندارند و به فكر اين هستند كه پس انداز خوشان را سكوي پرتابي كنند به سوي موفقيت و ميلياردر شدن اما اتفاقي كي مي افتند كاملا برعكس است و اين كار مي شود مايه افسوس و پيشيماني.

روش جديد كلاهبرداري سايت هاي شرط بندي

در اين روش سايت هاي شرط بندي بازي هاي خاصي را به عنوان بازي هاي پول ساز و راحت معرفي مي كنند مثل بازي انفجار كه شاخ هاي اينستاگرام با بي حيايي و روش هاي غير اخلاقي اين بازي را تبليغ مي كنند در اين روش افرادي از سمت اين سايت هاي شرط بندي كلاهبردار مامور مي شوند روش هاي برد ، كد هاي تقلب و ربات هاي بازي انفجار را به افراد ساده باور بفروشند و اين افراد را با اعتماد به نفس كاذب داخل بازي كنند و به راحتي سرمايه اين افراد را از دستشان خارج مي كنند

اين سوال خيلي از افراد است و بايد بگويم رويا و آرزوي بسياري از افراد ساده باور است، اين افراد معمولا به دنبال هك الگوريتم و فرمول بازي و يا خريد ربات تشخيص ضريب بازي انفجار هستند كه بايد بدانند اينها همه راه هايي براي كلاهبرداري بيشتر سايت هاي نامعتبر هستند.**يكبار براي هميشه اين را بپذيريد كه اين وعده ها جذاب فقط راه كلاهبرداري بيشتر از شماست و به قول شاعر كل اگر طبيب بودي سر خود دوا نمودي**

چگونه مي توان به صورت قطعي جلوي سايت هاي قمار را گرفت؟

اگر بخواهيم براي هميشه از دست تمامي سايت هاي پيش بيني فوتبال و شرط بندي ( قمار ) راحت شويم فقط يك راه تضميني وجود دارد و آن هم افزايش خرد جمعي جامعه نسبت به قمار و روياي نقش بر آب يك شبه پولدار شدن است.

اگر افراد جامعه بپذيرند و درك كنند كه هيچكسي تا به امروز از طريق شرط بندي و فعاليت در كازينو هاي آنلاين پولدار نشده به غير از گردانندگان اين سايت ها و براي هميشه اين فكر و كار بي فايده را كنار بگزارند و در اين سايت ها مثل فعاليتي نكنند همين امر باعث مي شود كه اين سايت ها به صورت اتوماتيك نتوانند به فعاليت خودشان ادامه دهند.

منبع: فردانيوز

 

 

ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان

در عرصه دندان پزشكي امروزه ايمپلنت هاي دندان به عنوان يكي از شناخته شده ترين روش هاي كاشت دندان به جاي دندان هاي افتاده و يا جايگزيني دندان هاي پوسيده يا صدمه ديده با دندان هاي جديد است. براي اينكه بفهميد چرا ايمپلنت هاي دندان تا اين حد محبوب هستند ، با ما در اين مقاله ايمپلنت همراه باشيد.

gzh6_f1.jpg

جنس ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان به عنوان يكي از مستحكم ترين و مقاوم ترين انواع روش هاي كاشت دندان به حساب مي آيند. يكي از علت هاي آن جنس ايمپلنت دندان است. جنس ايمپلنت هاي دندان معمولاً از فلزات يا آلياژ هايي از آن ها مي باشد. از ميان انواع اين فلزات نيز تيتانيوم از محبوب ترين و پر استفاده ترين ايمپلنت هاي دندان است. به اين خاطر كه تيتانيوم به خوبي توسط بدن انسان ها مورد قبول واقع مي شود و با آن پيوند برقرار مي كند. علاوه بر اين موضوع مقاومت بالاي آن و ميزان خوردگي بسيار كم در طولاني مدت ، تيتانيوم را به يكي از پر كاربرد ترين فلزات در ساخت تيتانيوم تبديل كرده است. در مواردي بسيار محدود كه بدن بيمار به تيتانيوم حساسيت داشته باشد و نتواند آن را جذب كند ، از ايمپلنت هاي جايگزين نظير زيركونيوم مي توان بهره جست. زيركونيوم از ايمپلنت هاي نوظهور است كه به تازگي در زمينه ايمپلنت در جهان سري ميان سر ها پيدا كرده است. از اين رو شايد مدتي طول بكشد تا مانند تيتانيوم كه از ايمپلنت هاي سابقه دار است ، جوابش را پس بدهد.

اجزاي ايمپلنت دندان

ايمپلنت دندان در برند ها و انواع مختلف تعداد اجزاي متفاوتي دارد. اما نكته اي كه مهم است اين است كه شايد اين تعداد متغير باشد اما اجزاي اصلي آن به شرح زير هستند :

1 – فيكسچر : فيكسچر ها همان پايه هاي ايمپلنت هستند كه در داخل استخوان فك جاسازي مي شوند و به نوعي حكم ريشه دندان جديد را دارند. پس بايد به خوبي در عمق استخوان قرار بگيرند و با آن پيوند برقرار كنند.

2 – اباتمنت : اباتمنت نيز واسط يا رابط بين دو قسمت ديگر ايمپلنت است. از اين رو به آن واسط مي گويند. از قسمت پاييني همانند پيچ در داخل فيكسچر چفت مي شود و از قسمت بالايي سري گرد دارد كه تاج دندان بر روي آن قرار مي گيرد و به خوبي چفت مي شود.

3 – تاج دندان : تاج هاي دندان كه همان روكش ها يا دندان هاي مصنوعي هستند كه در لابراتور ها ساخته مي شوند. از آن جايي كه در لابراتور ها ساخته مي شوند دقيقاً متناسب با ظاهر دندان هاي هر فرد تهيه مي شوند. بنابراين وقتي در داخل دهان و در كنار ساير دندان ها قرار مي گيرند جلوه اي بسيار زيبا و طبيعي خواهند داشت.

مراحل كاشت ايمپلنت دندان

نخستين گام در كاشت نبود دندان يا وجود دندان آسيب ديده و پوسيده و احساس نياز به جايگزيني يا كاشت آن است.

پس فرد پس از احساس نياز بايد به يك مركز ايمپلنت مراجعه و تحت نظر يك متخصص ايمپلنت مشاوره هاي لازم را دريافت كند. پس از عكسبرداري هاي لازم و بررسي وجود پيش نياز هايي براي ايمپلنت نظير پيوند استخوان به علت كمبود استخوان فك يا كشيدن دندان پوسيده اي كه نياز به جايگزيني دارد ، نظر مشاور در مورد نحوه كاشت و يا ايمپلنت مورد نظر را خواهيم داشت و در نهايت قراري براي كاشت ايمپلنت هماهنگ مي شود.

در روز مراجعه ابتدا بايد با بي حسي موضعي منطقه تحت عمل بي حس شود. سپس با كار با ايجاد برشي بر روي لثه به منظور دست يابي به استخوان فك ادامه خواهد يافت. سپس نوبت به استفاده از مته مخصوص پزشكي و ايجاد حفره يا سوراخي كوچك بر روي استخوان فك براي قرار دادن فيكسچر مي رسد. در اين مرحله جراح بايد مراقب باشد كه به اشتباه به عصب يا سينوس هاي اطراف بافت استخوان آسيبي وارد نكند. با ايجاد حفره و كاشت فيكسچر كار در مرحله ابتدايي به اتمام مي رسد.

اكنون بايد چند ماهي به استخوان فك استراحت داد كه با رشد ميلي متري خود پيوندي با فيكسچر برقرار كند و آن را در بر بگيرد. در طول اين مدت نيز تاج دندان متناسب با دندان هاي طبيعي شخص در لابراتور توليد مي شود. بنابراين پس از مراجعه مجدد مي توان بدون اتلاف وقت به سراغ قرار دادن آن ها رفت.

در طول اين چند ماه جراح وضعيت ايمپلنت را بررسي مي كند تا از برقراري مناسب پيوند اطمينان حاصل كند.

پس از مراجعه مجدد تنها مراحل باقي مانده قرار دادن اباتمنت بر روي فيكسچر و سپس قرار گيري تاج دندان بر روي آن خواهد بود. در نهايت جراح توصيه هاي پزشكي لازم را براي بالا بردن طول عمر ايمپلنت با شما در ميان خواهد گذاشت.

مراقبت هاي ايمپلنت دندان

ايمپلنت هاي دندان به چندين نوع مراقبت مختلف نياز دارند. اين مراقبت هاي ايمپلنت دندان شامل مراقبت هاي اوليه پس از كاشت و مراقبت هاي طولاني مدت مي باشد.

1 – مراقبت هاي ساعات اوليه شامل مراقبت هاي ابتدايي براي فشار نياوردن به ايمپلنت و استفاده از مواد غذايي نرم مانند فرني و سوپ و آش به همين منظور خواهد بود.

2 – مراقبت هاي دراز مدت كه به منظور بالا رفتن طول عمر ايمپلنت و بهداشت كلي دهان و دندان خواهد بود.

استفاده روزانه از مسواك و نخ دندان و همچنين مواد دهان شويه مي تواند به بالا رفتن بهداشت كلي كمك بسيار زيادي كند.

قيمت ايمپلنت دندان

براي اطلاع از جديدترين قيمت هاي ايمپلنت دندان مي توانيد به سايت مراجعه كنيد.

هزينه كاشت دندان

منبع: مجله تناسب اندام